روش کار برج خنک کننده چیلر

روش کار برج خنک کننده چیلر:

در سیستم چیلر و برج خنک کننده یک مبدل حرارتی به نام کندانسور که معمولا از نوع پوسته و لوله یا صفحه ای (Plate and Frame heat exchanger) است در مدار چیلر آبی جهت کندانس کردن (چگالش) مبرد گازی شکل و تبدیل آن به مبرد مایع به کار می رود. چیلر از یک سمت به فن کویل یا هواساز (air handling unit cooling coil) و از سمتی دیگر به برج خنک کننده (cooling tower) متصل است.

مبرد گازی شکل خارج شده از کمپرسور که به بسیار داغ است وارد کندانسور پوسته و لوله می شود و از طرف دیگر آن آب با درجه حرارت پایین  وارد کندانسور می شود. طی تبادل حرارت صورت گرفته ، مبرد گرمای خود را به آب داده و تقطیر می شود. آب گرم شده توسط پمپ به برج خنک کننده ارسال و در آنجا توسط هوایی که با فن دمیده می شود، خنک می گردد تا مجدد به دمای محیط نزدیک شده و به کندانسور ارسال گردد.

برج خنک کننده چیلر

برج خنک کننده چیلر

 

 

 

استفاده از تکنولوژی های جدید در سیستم برج خنک کننده چیلر

چیلر و برج خنک کننده سال هاست که به عنوان یکی از پرکاربردترین سیستم های سرمایش در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه تکنولوژی های جدید باعث افزایش راندمان و طول عمر آنها شده است. برای مثال امروزه هم در موتور محرک چیلر و هم موتور فن برج خنک کننده از موتورهای Variable Speed Drive یا سرعت متغیر استفاده می شود که مزیت آن این است که موتورهای محرک الکتریکی همواره با تمام توان کار نکرده و فقط متناسب نیاز درخواستی مصرف کننده و با تغییر دور به صورت اتوماتیک ، توان تولید می کند. در نتیجه مصرف انرژی برق به طور قابل ملاحظه ای در این سیستم ها کاهش یافته است.

همچنین با به کار بردن لوله های فین دار یا همان فین تیوب در کندانسور چیلر و برج خنک کننده به تعداد زیاد ، علاوه بر کاهش ابعاد آن ، موجب افزایش نرخ انتقال گرما بین مبرد و آب می شوند.

برج خنک کننده فایبرگلاس نسبت به سایر انواع برج خنک کننده از کارایی بیشتری برخوردار است. از لحاظ قیمت برج خنک کننده فلزی و  برج خنک کننده چوبی نسبت به سایر انواع برج خنک کننده از قیمت مناسب تری برخوردار است.

برچسب ها: برج خنک کننده, چیلر برج خنک کننده,برج خنک کننده چیلر,انواع برج خنک کننده,انواع برج خنک کننده چیلر,قیمت برج خنک کننده,چیلر و برج خنک کننده,انواع چیلر,برج خنک کن,جنس برج خنک کن,برخ خنک کننده,,برج خنک کننده,تولید برج خن کننده,برج خنک کننده چیلربرج خنک کننده چیلربرج خنک کننده چیلر برج خنک کننده

برج خنک کننده برج خنک کننده برج خنک کننده برج خنک کننده برج خنک کننده برج خنک کننده برج خنک کننده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.