نگهداری برج خنک کننده

نگهداری برج خنک کننده

سیستم های خنک کننده اجزای مهم در نیروگاه ها و بسیاری از تسهیلات صنعتی دیگر میباشند. نگهداری و تعمیر برای عملکرد بهتر هر سیستم تهویه مطبوع صنعتی یا تجاری امری حیاتی میباشد. نگهداری برج خنک کننده منجر به افزایش بهره وری انرژی، کاهش هزینه ها و استفاده راحت تر میشود.

فرسایش برج خنک کننده

ریزش و فرسایش دو مکانیسم اولیه رسوب در سیستم های خنک کننده هستند. سیستم های خنک کننده یک محل ایده آل، گرم و مرطوب برای تکثیر میکروبی فراهم می کند.باکتری ها در برج های خنک کننده ، قارچ ها روی و در اجزای چوبی برج خنک کننده و همچنین جلبک ها در محل های مرطوب که در معرض نور خورشید قرار میگیرد، رشد میکنند.

مشکل عمده با میکروب ها، به ویژه باکتری ها این است که هنگامی که آنها روی یک سطح قرار میگیرند، ارگانیزم ها یک لایه پلی ساکارید (لجن) را برای حفاظت از آنها ترشح میکند.این به تنهایی به شدت انتقال حرارت را مهار میکند،اما همچنین از آب خرد شده را جمع آوری می کند و حتی ضخیم تر می شود و تبادل گرما را نیز کاهش می دهد.این ارگانیسم هاو سایر ترکیبات مضر دیگری را تولید میکنند که به طور مستقیم به فلز حمله میکنند. کمبود اکسیژن در محل رسوب امکان در معرض آلودگی قرار گرفتن دیگر مناطق فلز را می دهد. در نتجیه ایجاد حفره در فلز باعث از دست دادن آن میشود.

درمان مناسب میکروبیولوژیکی برای جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم خنک کننده ضروری است. مرکز هر برنامه از درمان های میکروبیولوژیک، استفاده از بیوسید (ضد زنگ) قبل از اینکه  این موجودات بتوانند در لوله های مبدل حرارتی و مناطق دیگر قرار بگیرند. کلر برای سالها کارساز بوده،جایی که کلر به آب اضافه میشود، واکنش زیر رخ می دهد.

اسید هیپوکلروئید (HOCI)، عامل کشنده است که با نفوذ به دیواره سلولی و سپس اکسیداسیون اجزای سلولی داخلی عمل میکند.اثر بخشی و قدرت کشتن این ترکیب به واسطه ماهیت تعادل HOCI در آب به شدت تحت تاثیر PH قرار میگیرد.

http://partotahvie.ir

نگهداری برج خنک کننده

نگهداری برج خنک کننده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.