برج خنک کننده هیبریدی

برج خنک کننده هیبریدی

برج خنک کننده هیبریدی ترکیبی از خنک کننده خشک و تبخیری(مرطوب) است که در یک ساختار واحد قرار میگیرند. یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب، سیستم خنک کننده نیروگاه های سوخت فسیلی است.آب به عنوان یک منبع طبیعی حیاتی شناخته شده است، با استفاده از راه حل های خنک کننده هیبریدی به طور چشمگیری می توان سالانه آب مصرفی را کاهش داد.

هدف سیستم برج خنک کننده هیبریدی، کندانسور با کمترین درجه حرارت ممکن و مقاوم در مقابل تغییرات فصلی در دمای محیط و رطوبت نسبی است.ایده ترکیب سیستم های خنک کننده خشک و مرطوب به منظور استفاده از مزایای هر دو سیستم که به صورت خنک کننده هیبریدی شناخته میشود،مورد بررسی قرار گرفت. در طول دوره های آب و هوایی مختلف مقدار قابل توجهی از حرارت توسط انتقال گرما و تبخیر با سیستم برج خنک کننده حذف میشود،این باعث کاهش مصرف آب نسبت به خنک کننده معمولی میشود.

برج های خنک کننده ترکیبی شامل پوسته پشتیبانی است،که میزان نفوذ هوا بین سطح زمین و لبه پایین تر را پوشش می دهد.علاوه بر خنک سازی بخش مرطوب،عملکرد اصلی آن جریان هوای گرم است.سیستم های حفاظت از آب در سال های اخیر توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند.

http://partotahvie.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.